Prawo odstąpienia od umowy

Klient ma prawo, na warunkach określonych poniżej, odstąpić od każdego zamówienia obejmującego produkty LE SAC bez podania przyczyny i z zachowaniem wyraźnego oświadczenia złożonego LE SAC.

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku produktów w zapieczętowanym opakowaniu, których nie można zwrócić ze względów higienicznych lub związanych z ochroną zdrowia i które zostały otwarte po dostarczeniu, takich jak na przykład artykuły z kategorii Bielizna, jeśli jest to wyraźnie wskazane w karcie produktu, maseczki ochronne i żele dezynfekujące.

Jeżeli Klient zamierza skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, musi zastosować się do szczegółowych postanowień poniższych artykułów 4 „Jak skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy” i 5 „Zasady odstąpienia od umowy w przypadku zamówień internetowych z odbiorem w sklepie” oraz dokonać zwrotu zgodnie z zasadami „ Jak otworzyć wniosek o zwrot ”, aby uniknąć niepotrzebnych dodatkowych kosztów.

Jak dokładniej określono w artykule 2 poniżej, koszty wysyłki zwrotnej organizowanej przez LE SAC, wynoszące 5,00 € za każdą przesyłkę, ponosi Klient i zostaną odliczone bezpośrednio od kwoty zakupu zwracanego produktu. Przykład: jeśli Klient zwróci torbę zapłaconą za 100,00 €, zwrot pieniędzy zostanie dokonany poprzez zwrócenie kwoty 95,00 € na wybraną metodę płatności.


1. Informacje dotyczące prawa odstąpienia od umowy zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. (h) Dekretu Ustawodawczego nr 206/2005 „Kodeks konsumencki”

1.1. Klient ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie zamówionego towaru. W przypadku umowy obejmującej wiele towarów zamówionych przez Klienta w ramach jednego zamówienia, a dostarczonych osobno, termin 14-dniowy biegnie od dnia, w którym Klient lub osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazany przez Klienta weszła w fizyczne posiadanie ostatniego z towarów.

1.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować firmę LE SAC (LE SAC Srl, Mediolan (MI) Via Benigno Crespi 57 - e-mail: [email protected] ) o decyzji odstąpienia od umowy w drodze wyraźnego oświadczenia (na przykład listem wysłanym pocztą lub pocztą elektroniczną); w razie potrzeby Klient może skontaktować się z firmą LE SAC pod adresem [email protected] , aby poprosić o formularz umożliwiający skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy.

1.3. Jeżeli Klient jest zarejestrowany, może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy poprzez wejście na swój profil, wpisanie w zakładce „HISTORIA ZAMÓWIEŃ”, a następnie w zakładkę „ZWROTY” i postępowanie zgodnie z poniższą procedurą.

1.4. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy LE SAC prześle niezwłocznie potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).

1.5. Termin do odstąpienia od umowy uważa się za zachowany, jeżeli Klient wyśle oświadczenie przed upływem terminu 14 dni od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie zamówionego towaru. W przypadku umowy obejmującej wiele towarów zamówionych przez Klienta w ramach jednego zamówienia, a dostarczonych osobno, termin 14-dniowy biegnie od dnia, w którym Klient lub osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazany przez Klienta weszła w fizyczne posiadanie ostatniego z towarów.

2. Skutki odstąpienia od umowy (art. 55 Dekretu Ustawodawczego nr 206/2005 „Kodeks konsumencki”)

2.1. W przypadku odstąpienia od umowy sformalizowanej zgodnie z niniejszymi postanowieniami LE SAC zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru innego rodzaju dostawy niż standardowa oferowana przez LE SAC), pomniejszone o bezpośrednie koszty związane ze zwrotem zwracanego produktu. Koszty przesyłki zwrotnej wynoszące 5,00 € za każdą przesyłkę ponosi Klient i zostaną bezpośrednio odliczone od kwoty zapłaconej za zwracany produkt. Przykład: jeśli Klient zwróci torbę zapłaconą za 100,00 €, zwrot pieniędzy zostanie dokonany w formie zaksięgowania kwoty 95,00 €.

2.2. W przypadku gdy Klient dokona zwrotu z pominięciem procedury „ Jak otworzyć wniosek o zwrot ” i wyśle towar za pośrednictwem własnego kuriera, koszty transportu będą nadal pokrywane przez Klienta.

2.3. Zwrot środków zostanie dokonany przez LE SAC niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym LE SAC zostanie poinformowany przez Klienta o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. W przypadku gdy zwrot dokonywany jest na koszt i staranie Klienta, LE SAC może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu otrzymania produktu lub do czasu dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania towaru poprzez przesłanie odpowiedniego POD (dowodu dostawy).

2.4. Zwroty środków zostaną dokonane przy użyciu tego samego instrumentu płatniczego, którego użył Klient do zakupu, chyba że uzgodniono inaczej. W żadnym wypadku Klient nie będzie ponosił żadnych kosztów w związku ze zwrotem środków.

2.5. Klient jest zobowiązany odesłać lub przekazać Towary niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował o zamiarze odstąpienia od umowy.

3. Obowiązki Klienta w przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy (art. 57 Dekretu Ustawodawczego nr 206/2005 „Kodeks konsumencki”)

3.1. Bez uszczerbku dla szczegółów zawartych w polityce „ Jak złożyć wniosek o zwrot ”, Produkty muszą zostać zwrócone:

(a) prawidłowo zapakowane w oryginalne opakowanie, nieuszkodzone, nieuszkodzone ani zabrudzone, wraz z metką i wszystkimi akcesoriami, instrukcją użytkowania i dokumentacją. W przypadku utraty oryginalnego opakowania, Klient zobowiązany jest na własny koszt zorganizować jego wymianę w celu dokonania zwrotu produktów;

(b) wraz z dokumentem przewozowym (który zostanie wydany przez LE SAC po złożeniu wniosku o zwrot), w celu umożliwienia LE SAC zidentyfikowania zwracanego produktu i Klienta (numer zamówienia, imię, nazwisko i adres);

(c) bez widocznych śladów użytkowania, innych niż te pozwalające na przeprowadzenie normalnego testu przedmiotu (nie mogą nosić śladów długotrwałego użytkowania ani użytkowania dłuższego niż czas konieczny do przeprowadzenia testu i nie mogą znajdować się w stanie uniemożliwiającym ich odsprzedaż).

3.2 Jeżeli zwrócony produkt nie spełnia postanowień poprzedniego ustępu lub jeżeli ma zastosowanie wyjątek od prawa odstąpienia od umowy (produkty w zapieczętowanym opakowaniu, których nie można zwrócić ze względów higienicznych lub związanych z ochroną zdrowia i które zostały otwarte po dostarczeniu), odstąpienie od umowy nie będzie skuteczne, produkt zostanie odesłany do Klienta, a zwrot należności nie będzie mógł zostać dokonany.

3.3 Klient może dokonać zwrotu wyłącznie z Kraju (Narodu), do którego miała miejsce dostawa. W przeciwnym wypadku wszelkie koszty zwrotu ponosi Klient.

3.4 Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów.

4. Jak skorzystać z prawa odstąpienia od umowy.

4.1. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować firmę LE SAC (LE SAC Srl, Mediolan (MI) Via Benigno Crespi 57 - e-mail: [email protected] ) o decyzji odstąpienia od umowy w drodze wyraźnego oświadczenia (na przykład listem wysłanym pocztą lub pocztą elektroniczną); w razie potrzeby Klient może skontaktować się z firmą LE SAC pod adresem [email protected] , aby poprosić o formularz umożliwiający skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy.

4.2. Jeżeli Klient jest zarejestrowany, może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy poprzez wejście na jego konto osobiste, wpisanie w zakładce „HISTORIA ZAMÓWIEŃ”, a następnie w zakładkę „Zwroty” i postępowanie zgodnie z poniższą procedurą.

4.3. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy LE SAC prześle niezwłocznie potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).

4.4. Aby dokonać zwrotu, Klient musi wydrukować etykietę zwrotną, którą można pobrać ze strony internetowej po zakończeniu procedury zwrotu (lub którą wyśle LE SAC w przypadku zwrotu sformalizowanego za pomocą wiadomości e-mail/AR) i nakleić ją na przesyłkę.

4.5. Metody zwrotu opisano szczegółowo w sekcji „ Jak otworzyć wniosek o zwrot ”.

5. Regulamin zwrotu zamówień złożonych online z odbiorem w sklepie.

5.1. Zamówienia złożone na stronie internetowej LE SAC , ZAPŁACONE ONLINE, ALE ODBIERANE W SKLEPIE, NIE MOGĄ ZOSTAĆ ZWRÓCONE DO SKLEPU . Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi postępować zgodnie z procedurą określoną w poprzednim artykule 4 i dokonać zwrotu zgodnie z zasadami „ Jak otworzyć wniosek o zwrot ”.

Przewiń do góry